Van Table Mountain tot mijn 1ste safari!! :D - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Timmermans - WaarBenJij.nu Van Table Mountain tot mijn 1ste safari!! :D - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouk Timmermans - WaarBenJij.nu

Van Table Mountain tot mijn 1ste safari!! :D

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag hebben we eerst lekker uitgeslapen. Na het ontbijt hebben Alicia en ik wat gechilled (Malene was naar sandboarding toe). Tegen de middag zijn we naar Canal Walk (shoppingcenter) gegaan. Het was echt mega groot en je kon er alles vinden wat je maar nodig had. Terwijl we aan het rondlopen waren op weg naar de Forever 21 keek ik een make up winkel in en zag daar het merk NYC (het is uit New York en dat verkopen ze niet meer in NL). Op internet zag ik ongeveer 2 jaar geleden een bepaalde kleur lipstick die ik heel graag wilde hebben van dat merk, maar nergens te krijgen. Bestellen via internet was niet te doen. Hebben zoveel verschillende dingen geprobeerd om hem te halen. Maar uiteindelijk de moed opgegeven omdat het niet lukte. Dus ik zei tegen Alicia daar moet ik naar binnen om te kijken of ze hem hebben. En ja hoor ze hadden hem! Op dat moment was ik echt super blij en moest ik hem kopen! :D Daarna gingen we voor ansichtkaarten kijken bij een boekenwinkel voor Malene en mij. We gingen afrekenen en toen zeiden ze met deze bon kunnen jullie dames hier tegenover een gratis ijsje gaan halen. We hadden allebei "white chocolate and berries". Het was erg lekker. Verder heb ik nog een spijkerblouse gekocht. Het was een gezellige en geslaagde dag! ’ s- avonds ben ik op tijd gaan slapen aangezien we zondag de table mountain (tafelberg) gingen beklimmen. We hadden om 10:00 afgesproken met 2 andere vrijwilligers van het vrijwilligershuis. Het zou een zware klim worden hadden ze gezegd. En ja hoor, het was de heftigste klim die ik ooit heb gedaan. Toen we ongeveer 1/3 van de berg hadden gehad, kreeg ik veel last van mijn rug. In het begin had ik het ook al maar het werd steeds erger. Tot ik op een gegeven moment tegen de meiden moest zeggen dat ik even een break nodig had. Ik had de tranen in mijn ogen staan van de pijn. Maar ik wilde niet opgeven. Dus heb ik besloten om door te zetten en ondanks de pijn die ik had mijn doel af te maken. We hebben onderweg wat extra breaks genomen want het werd steeds erger naarmate ik doorging. Maar ik bleef erbij dat ik het wilde doen. Anders zou het allemaal voor niks zijn geweest. Uiteindelijk hebben we na +- 2,5 uur de top bereikt. En wat was het uitzicht prachtig! Je kon grote delen van Kaapstad zien. Op een gegeven moment kon je zelfs Robbeneiland zien. Het was echt gaaf. Boven aan de top was het iets kouder, omdat je hier letterlijk in de wolken liep. Hier hebben we een tijdje rondgelopen. Daarna hebben we de cablecar naar beneden genomen omdat we allemaal moe waren en ik geen afdaling meer aankon en de anderen ook niet zoveel zin hadden om naar beneden te lopen. Het duurde 5 minuten om via deze manier naar beneden te komen. Het was het zeker waard ondanks de pijn. De rest van de middag hebben we op bed gehangen omdat we alle 3 de spierpijn al konden voelen.

Maandag was ik zo moe dat ik in totaal 13 uur heb geslapen. Toen ik wakker werd moest ik me klaarmaken voor de meiden. Ik heb Lebo weer geholpen met haar huiswerk. Maar dit keek was het erg leerzaam, omdat ze moest leren voor een examen. Maar aangezien ze erg slecht hoort is haar examen in gebarentaal. Ze had een boekje met woorden die ik haar moest afvragen en zij moest ze spellen in gebarentaal. Gelukkig hadden ze een blaadje met het alfabet zodat ik kon kijken of het goed was wat ze deed. Maar ik vond het echt leerzaam. Eenmaal klaar met afvragen, heb ik Emilie ook geholpen. Zij moest afbeeldingen zoeken over 8 verschillende natuurrampen. Dat ging goed. We mochten op de computer van de "vader" van het huis kijken en ze uitprinten. Daarmee klaar was het alweer tijd om te gaan :(. Omdat we nog niet genoeg gesport hadden met het klimmen van de table mountain zijn Alicia en ik nog maar ff 1,5 uur in de sportschool gaan sporten. Maar daarna had ik wel echt het gevoel dat het een goede workout was. Ik ben blij dat ik het heb gedaan.

Dinsdag een dag van heerlijk relaxen. Alicia en ik hadden een full body massage geboekt. Malene wilde niet mee. Ze hadden een actie voor 1 en 2 november "full body massage van 1 uur voor R120 (€8,00)". Dat konden we niet afslaan. We wisten beiden niet echt wat we ervan moesten verwachten aangezien we nog nooit een full body massage hadden gehad. Het was echt fantastisch! Ik kon zo nog wel een paar uur blijven liggen. Ik heb er echt van genoten zo goed was de massage en dat voor die prijs. Ik voelde me erna echt helemaal ontspannen. En ik merk dat mijn rug ook beter is nu. Al met al een extreem goed begin van mijn dag. Daarna zouden we even naar de foodmarket gaan in de buurt. Het was gezellig. Hier waren een paar eettentjes waar je eten kon halen en wat souvenirwinkeltjes. We hebben daar onze lunch gehad en als toetje heb ik een crêpe met nutella en banaan gehad. Tijdens het eten hadden we ons gastgezin een bericht gestuurd of ze ons konden komen ophalen zodat we nog naar de meiden konden gaan. Maar dat is misgelopen omdat zij zeiden dat ze 15 minuten van te voren zouden bellen en dan zouden we buiten op hun wachten. Maar er werd maar niet gebeld en aangezien het 45 minuten rijden was en hier is overal veel file dachten we dat hij in de file zou staan. Maar wat bleek was dat we geen netwerk meer hadden en dus niet konden bellen. Uiteindelijk zijn we in het hotel gaan vragen of we de telefoon konden gebruiken. Maar dat was alleen voor gasten. En wij zo maar als we jullie ervoor geld geven mag het dan niet. Het was alleen voor gasten. Dus wij moesten een andere oplossing bedenken. In veel souvenirwinkels ging het bellen ook niet. Uiteindelijk hebben we gevraagd waar we airtime konden kopen in de hoop dat we dan konden bellen. Dat konden we in een snoepwinkeltje krijgen in het winkelcentrum tegenover. Wij daarheen gegaan en het gekocht. Maar dat werkte ook niet en toen waren we 1,5/2 uur verder. Maar de meiden daar waren zo lief om hun telefoon te leen te geven zodat we konden bellen. Alleen hij was al onderweg naar huis en kon ons pas 2,5 uur later weer komen ophalen aangezien er rond die tijd zou er nog meer file zijn. Wij waren aan het denken zullen we wachten of pakken we een taxi naar huis. En toen hebben we besloten om een taxi naar huis te pakken. Maar ga maar eens kijken voor een goede taxi die te vertrouwen is. Op zich hadden we al snel een taxi gevonden. Maar toen gingen we onderhandelen over de prijs aangezien ze altijd een hoger vragen aan toeristen (was in Sri Lanka ook altijd). En we wisten dan het R220 is. Na wat onderhandelingen hebben we het voor R210 gekregen. Eenmaal in de auto kregen we ons netwerk terug en hebben we het gastgezin kunnen bellen. Aangezien de man van het gezin ook taxichauffeur is, had hij ons aan de telefoon uitgelegd op welke afslagen we moesten letten zodat de chauffeur niet verkeerd reed. Dan konden we het zelf ook in de gaten houden. Maar alles is goed gegaan en hij heeft ons veilig thuis afgezet.

Woensdag zijn we voor het eerst naar de day care gegaan in de ochtend (8 - 12u). Wat een verschil met Sri Lanka. Hier zijn veel meer mogelijkheden voor de kinderen: ze mochten buitenspelen (er zijn klimrekken, schommels en open plekken om te spelen voor ze), verschillende ruimtes waar de kinderen per leeftijd ingedeeld zijn van 8 maanden tot 5 jaar met veel meer speelgoed en spullen voor hen. Het was wel raar om te zien, maar ik vind het goed om te zien dat deze kinderen het beter hebben. We kwamen rond 8 uur daar aan en de kinderen waren allemaal buiten met elkaar aan het spelen. Malene en ik werden ingedeeld bij de kinderen van 8 maanden - 2 jaar en Alicia van 2 - 3 jaar. De hele maand december en een deel van januari vrij hebben ze vrij hier omdat het dan zomervakantie is.Nu waren ze druk bezig met kerst. De oudere kinderen hebben namelijk 16 november een optreden en de jongere (8 maanden tot 3 jaar) hebben het 5 november. Dus ze moesten gaan oefenen. Het was wel leuk om ze te horen zingen. Toen we klaar waren hebben ze even nog buiten gespeeld en hun lunch gehad. Daarna zijn ze gaan slapen en zijn wij naar huis gegaan voor onze lunch. Om 13:30 zijn we naar de meiden gegaan. Hier was niet veel speciaals gebeurd. We hebben weer geholpen met huiswerk en voor de rest hebben we buiten gespeeld.

Donderdagochtend zijn we weer naar de day care geweest. De kinderen zijn echt super lief. Nu was ik ingedeeld bij de kinderen van 2 - 3 jaar. Maar eigenlijk verliep alles precies hetzelfde als de woensdag. Ze moesten weer oefenen voor hun optreden en we hebben een tijdje met ze buiten gespeeld. ’s-middags heb ik vrij gekregen bij de meiden omdat ik een township ging doen. Dat is erg interessant. We zijn naar een van de armere delen van Kaapstad gegaan, namelijk: Langa! We zijn begonnen bij een creatieve gedeelte. Hier maken ze allemaal handgemaakte dingen. We hebben gezien hoe ze theekoppen, borden, mokken, vazen enz. maken van klei en deze verven en bakken. Daarna hebben ze ons schilderijen laten zien die gemaakt waren van verschillende kleuren zand. Het was echt gaaf om te zien. Het zand kwam van het strand en dat hadden ze gekleurd en schilderijen van gemaakt! Ze hadden tijgers, leeuwen, zebra's, olifanten enz. maar ook natuurgebieden met zonsondergangen. AMAZING!! Toen we klaar waren met rondkijken zijn we naar buiten gegaan en hebben een tour gekregen door de township zelf. Vroeger of ja 20/25 jaar geleden was het niet veilig om er rond te lopen. Zelfs niet voor mannen. Zoveel criminaliteit en geweld. Maar tegenwoordig gaat het al een stuk beter. De criminaliteit en geweld zijn er nog wel maar stukken minder. Je ziet alleen nog veel armoede om je heen. Kleine huizen met 3/4 kleine kamers (slaapkamer, keuken, woonkamer, badkamer) waar je met 6 mensen woont en slaapt. Deze huizen zijn vaak ook niet afgemaakt. Dus echt privacy heb je niet. Kinderen hebben moeite met leren omdat ze nergens kunnen studeren waardoor ze school niet afmaken of niet eens aan beginnen. Daardoor kunnen ze geen baan krijgen en leven ze op straat. Overal zag je kinderen op straat spelen. We hebben er ongeveer 2 uur rondgelopen. Uiteindelijk zijn we bij een gezin echt Afrikaans gaan eten en daarna hebben we onze tour vervolgd naar een andere township. De weg er naartoe was nog erger. Overal om je heen zag je allemaal sloppenwijken met kleinere huizen gemaakt van afval en resten spullen. Uiteindelijk kwamen we bij de andere township aan. Hier mochten we niet uit de auto omdat het te gevaarlijk was voor ons. Het was veel slechter dan de eerste. Hier is wel nog veel criminaliteit en geweld.

De gids had ons een verhaal verteld over: Amy Biehl (26 april 1967 - 25 augustus 1993). Ze was een blanke vrouw en ze reed langs een school waar een paar "gekleurde" meiden stonden die net de bus naar huis hadden gemist. De meiden wilden graag een lift naar huis en Amy had ze meegenomen en wilde ze naar huis brengen. Ze reed op de weg waar wij nu stonden en van de andere kant kwamen allemaal Afrikaanse mannen met een "Political Violence". Maar zij noemden 'blanke' toen een farmer. En hun regel was toen nog " one farmer one bullet". Dusja je kan wel raden wat ze met haar hebben gedaan. De mensen die het deden kregen een gevangenisstraf. In 1997 hebben haar ouders "The Amy Biehl Foundation opgestart. To develop & empower youth in South Africa through educational & cultural programmes. Twee van de mannen die haar hebben doodgeschoten werken tegenwoordig voor die foundation.

Het was wel indrukwekkend om dat te zien en te horen. Tegenwoordig is dat niet meer! Maar echt veilig is het daar ook niet. Daar hebben we nog wat rondgereden in de auto en tegen 7 uur was onze township tour gedaan. Ze hebben me naar huis gebracht. Daar heb ik mijn tas ingepakt voor mijn Cape Point tour en 2 daagse safari tour.

Vrijdag om 7:00 werd ik opgehaald door Nico voor de Cape Point tour. Ik was de eerste die hij had opgehaald en mocht daarom bij hem voorin in de bus zitten. Ook omdat de bus achterin maar 12 plaatsten had en we 13 mensen hadden in totaal. Aangezien ik een stuk buiten het centrum van Kaapstad woon moesten we terugrijden naar Kaapstad om de andere 12 mensen op te halen. Door de enorme files hier waren we wat aan de late kant bij de andere mensen. Na 4 stops bij verschillende hotels konden we beginnen aan de tour. Eerst zijn we naar Camps Bay gegaan waar je een prachtig uitzicht hebt over de Indische oceaan. Het water wordt niet warmer dan 8 tot 12 graden. Maar als je van koud water houdt kun je erin. Het was best rustgevend om daar lekker rond te lopen. Als tweede zijn we langs een plaatsje Llandudo gereden. Hier kun je met je paard langs het strand lopen. Vervolgens zijn we naar het Cape point park gereden. Onderweg heeft hij ons de geschiedenis over de table mountain verteld. Deze is uit water ontstaan ruim 260 miljoen jaar geleden. Omdat het water zakte is de berg zo uitgegraven. We hadden muziek aanstaan en opeens kwam het liedje van Barbie Girl en zegt Nico tegen de groep. "Guy's this is her music" wijzend naar mij met een knipoog. We lagen allemaal in een deuk van het lachen toen. Na een rit van 30/40 minuten waren we bij het Cape point park. Het is ongeveer 700 hectare natuur. We zijn eerst naar het einde van het park gereden waar je vanuit een hoogte (waar een vuurtoren staat) mooie uitzichten hebt over de oceaan. Je kon daar op 2 manieren komen: lopend de berg op of je pakte een soort van kabelding. Het kabelding heette: "FLYING DUTCHMAN!" We kregen een uur om daar rond te lopen. Dus heb ik ervoor gekozen om lopend naar boven te gaan. Het was zeker de moeite waard en ik heb wat mooie foto's kunnen maken. Na dat uur zijn we richting "Cape to hope" gereden. Dat ligt ongeveer in het midden van het park en is het meest zuid-westelijke punt van Afrika. Op weg naar 'Cape to Hope' kwamen we een struisvogel tegen: zegt Nico "they have really big eyes and beautiful eyelashs" en toen keek hij mij aan: like yours, Dutchie! "Cape to Hope" was eigenlijk wel heel mooi. Je zag hoe het water tegen de stenen aanbotste. Het enige zielige was dat er een baby walvis dood lag. Nico zei dat hij er al ongeveer 4 weken lag nu. Waarschijnlijk is hij in de oceaan zijn moeder ofzo kwijtgeraakt en toen gestorven door de haaien. Want je zag de haaienbeten aan de zijkant zitten. Ik vond het echt erg om te zien. Maar verder was het een mooie plek. Toen we terugreden richting de uitgang van het Cape Point park had ik 2 zebra's gezien. Ik zei tegen Nico: look there are 2 zebra's en hij stopte de auto zodat we van dichtbij foto's konden maken . Het was gaaf om ze gewoon in het wild te zien lopen. Toen we weer terug kwamen bij de bus zei hij: I was looking at the other side. Otherwise we missed them. Well done partner! We hebben onze tour vervolgd naar Simons's Town waar we een heerlijk lunch hebben gehad. Verse fish and chips met een vanille milkshake. Dat was een van de lekkerste fish and chips die ik ooit heb gehad. Na de lunch hebben we daar nog even rondgelopen en zijn vervolgens naar "Boulders” gereden waar we Afrikaanse pinguïns hebben gezien. Toen we richting de pinguïns liepen waren Nico en een andere jongen uit Nederland aan het praten hoe ze Nederlanders herkennen. Hun opmerking was dat de meesten erg lang zijn. Eenmaal in het park kon je 2 routes pakken. Eentje die korter was en veel drukker of een iets langere en rustig. Ik heb voor de langere gekozen. Op weg naar het uitkijkpunt zag je overal pinguïns onder bomen en struiken. Aangekomen bij het uitkijkpunt waren er superveel pinguïns aan het rond waggelen. Sommigen op stenen en sommigen onderweg naar het water. Het was grappig om ze van zo dichtbij te zien en met zoveel. Op de terugweg richting de wine tasting zegt hij zo tegen mij: you are very short I remember for a dutch girl. I said haha thankyou but yes I am short, 167 cm. He "hmmmmm". Aangekomen bij "Groot Constantia Wine Sales & Tasting". Was ik de enige van de groep die geen wijn dronk. Kwam Nico zo naar me toe. You don't drink. I said: No I don't drink wine. He: But you have the age to drink why you don't do it?. I: Yes but I don't like it. He said hmm smart! En toen hij de kaartjes had besteld voor de anderen en hen had gezegd waar ze de verschillende wijnen konden proeven liep hij terug naar mij om me een dubbel high five te geven en zei "Come we go for a walk in the wine fields". Het was best wel grappig. We hebben wat gepraat over waar hij vandaan kwam en over zijn tattoo's en over de wijnvelden. Hij noemt me de hele tijd Dutchie. Terug van de wandeling zegt hij zo You know your pickup time for tomorrow for the safari Dutchie? I said no? He: it is 5:40. I: woow that is urly! En toen vertelde hij me hoe de dag eruit zou zien en wat ik allemaal kon zien op deze 2 dagen. Aangezien wij al klaar waren gingen we alvast in de bus wachten op de anderen. En we hadden het toen over mijn 6 daagse safari en over de gave dingen die je daar allemaal kan doen. Ook hier had hij uitgelegd hoe we zouden rijden en wat ik allemaal kon verwachten. Helaas was hij dan niet mijn gide.Dat is wel jammer. Als laatste zijn we naar de gekleurde huizen gegaan in Kaapstad. Het was wel grappig om een paar straten vol met gekleurde huizen te zien. Rood, blauw, geel, oranje, groen, rose en noem maar op. 90% van de mensen die hier wonen zijn moslim. En je kunt je huis niet zomaar te koop zetten. Dan moet je naar de gemeente maar meestal moet het in de familie blijven. Toen waren we aan het einde gekomen van de Cape Point tour. Op het laatst toen hij me had afgezet bij het hotel waar ik zou slapen die nacht zei hij: "enjoy your 2 days safari tour and your 6 days safari at the end of your trip!" Eenmaal ingecheckt in het hotel heb ik avondeten gehad (chickenwings met chips) en heerlijke kop thee. Daarna heb ik een douche gepakt en ben ik op bed gaan liggen omdat de wekker om 5:00 ging. Maar slapen ging niet echt omdat ik een kamer deelde met 7 andere meiden en die waren zich klaar aan het maken voor de salsa avond bij het hotel. Dus ik had tot 3 uur in de nacht muziek. Dus ja met ongeveer 3 á 4 uurtjes slaap is opstaan om 5:00 wel erg moeilijk. Alles weer gepakt en begonnen aan een nieuwe dag met de safari. Om 5:40 werd ik opgehaald en er zaten al 3 andere mensen in de bus. We moesten daarna nog 1 vrouw ophalen. Toen we dat gedaan hebben, zijn we begonnen aan onze 4,5 uur durende rit naar het safari park. Onderweg zijn we 2 keer gestopt voor thee en koffie enz. En we hebben hele grote appelvelden gezien en een fabriek waar ze van alles aan verpakkingen en eten maken! Omdat we ruim een uur te vroeg waren, hebben we een stop gemaakt waar ze Aloë maken. Ze hadden daar letterlijk alles. Tandpasta, pillen, zonnebrand, crèmes, make up remover, lippenbalsem enz. allemaal gemaakt van Aloë. Wel leuk om te zien. Maar nu gingen we toch op weg naar het echte werk. Het was 5 minuten rijden van de Aloë fabriek. Daar aangekomen moesten we 2 formulieren invullen en nog 30 minuten wachten tot we konden vertrekken. Het park is 3000 hectare groot. Dus is er kans om genoeg dieren te spotten. Er stond voor ons een open jeep klaar. Let's start and see some big animals! Het begon met de 2 olifanten die ze hadden. Omdat er in het park ook "gevaarlijke" dieren zitten hebben de olifanten een eigen ruimte van 200 hectare zodat ze daar rustig kunnen leven. Ze eten ruim 90 kilo per dag en hebben alleen al in de slurf 100 duizend spieren zitten. De grote oren van een olifant zijn voor de koeling. Als het een warme dag is bewegen ze heen en weer en dat zorgt ervoor dat het lichaam afkoelt. Daarna hebben we de giraffen gevonden. Ze hebben er 3 in het park (vader, zoon en een meisje). Giraffen hebben gemiddeld een tong van 45 cm en de vader was 4,2 meter en 16 jaar oud. De langste giraf in Zuid Afrika is 5.6 meter. Gemiddeld worden ze tussen de 20 en 25 jaar oud en eten 50 kilo per dag. Om al dat eten snel te verteren hebben ze 4 magen. Een giraf heeft niet zoveel slaap nodig: maar 2 uur op een dag. En dan is het niet 2 uur achter elkaar maar steeds korte slaapjes. De moeder is gemiddeld 16 maanden zwanger van een jonge en als ze geboren worden zijn ze ongeveer 1,5 meter. De zebra's hebben we ook mogen ontmoeten. We hebben er maar liefst 23 van de 35 gezien. Veel mensen denken dat zebra's wit met zwart zijn (onze hele groep ook) maar blijkbaar zijn ze zwart met wit. Ze hebben een zwarte huid en het witte gedeelte zijn hun haren. Maar waarom zijn ze zwart/wit: omdat cheetahs en lions enzo geen kleur kunnen zien. Dus als ze zo dicht bij elkaar staan kunnen ze de zebra's niet zien. De baby's hebben van de geboorte 80% dezelfde kleur als de moeder en na 4 maanden dezelfde lengte zodat, als ze in een groep bij elkaar staan, ze niet worden herkend door andere dieren. De leeuwen hebben we ook ontmoet. Het zijn er 4 (3 vrouwen en 1 man). Leeuwen zijn extreem luie dieren want ze slapen gemiddeld 21 uur per dag en ze stelen liever hun eten dan dat ze zelf gaan jagen. Omdat deze 4 leeuwen niet echt hebben geleerd hoe ze moeten jagen worden ze 1x in de week gevoerd en hebben ze dieren in het park waar ze op kunnen jagen. Maar ook de leeuwen hebben net als de olifanten een eigen terrein zodat ze niet bij de andere dieren kunnen komen. Verder hebben we nog waterboks, Stanleys kraanvogels (blue crane), koedoe's (kudo), springbokken, 4 struisvogels, 8 elanden (2 waren aan het vechten), 10 buffeloos, Red hartebeest (Red heartbeast) en nog wat dieren waar ik de naam van vergeten ben, gezien.

Na de safari van ruim 2 uur hebben we daar eerst wat gegeten en erna onze tour voortgezet naar een privé plek van iemand waar je met een olifant kon wandelen en hem kon voeren. Dit was optioneel, dus niet inbegrepen in de tour. Ik heb ervoor gekozen om dit niet te doen omdat ik in Sri Lanka ook al een olifant heb gevoerd en foto's meegemaakt. Maar 2 vrouwen van de groep wilden dit wel doen. Het was een enorm groot privé terrein. We gingen in een jeep naar de plek toe waar ze met de olifanten konden lopen. Onderweg hebben we nog wat "hert-achtige" beesten gezien. Aangekomen op de plek gingen de mensen eruit die met de olifanten wilden lopen en de rest bleef zitten. Toen maakten ze de olifanten klaar voor de wandeling en gingen wij met de jeep richting het eindpunt toe. Zij volgden ons. Toen ze bij ons aankwamen liep er met iedere persoon een werknemer mee tussen de olifant en hen. Ze konden hem niet aanraken, alleen op een afstandje ernaast lopen. Daarrna gingen ze de olifanten voeren en ermee op de foto. Dus eigenlijk heb ik niet veel gemist ten opzichte van Sri Lanka. Eenmaal klaar met alles gingen we terug in de jeep naar het huis van die man. Onderweg hebben we nog 3 neushoorns gezien. Bij die man thuis wilde ik naar de wc gaan en toen schrok ik wel even. In de kamer waar ik doorheen liep hingen allemaal opgezette wilde dieren. Dit waren blijkbaar alle dieren die hij daar in zijn privé terrein had. En er stond ook een hele grote ijskast en er hingen geweren naast. Dus hij schiet op de dieren om te eten. Op dat moment wilde ik zo snel mogelijk daar weg en vooral niet denken aan het leed van de dieren! Daarna gingen we naar ons backpackers hostel toe waar we zouden slapen. We zouden de dag erna tegen 7 uur vertrekken. Ik heb even nog wat van de film "wedding crashers" gezien en ben op tijd naar bed gegaan. Zondag hebben we eerst 1,5 uur moeten rijden voordat we aankwamen bij "cango wildlife ranch". Hier hebben we een rondleiding van 1 uur gekregen door het park. We hebben een aantal speciale vogels gezien, 2 Afrikaanse varkens, Kaapse gier (cape vulture), flamingo's, lemur (denk aan king julian van Madagascar), krokodillen, dwergnijlpaard (pygmy hippopotamus), otters, schildpadden, pauw, cheetah's (jonge en oude), luipaard (Leopard), witte leeuw, witte Bengaalse tijger en fox.

Best veel dieren gezien en ik heb de big 5 al allemaal gezien. Dat belooft wat voor mijn 6 daagse safari in een nog groter park. Klaar met de rondleiding kon je ervoor kiezen om verschillende activiteiten te doen. Zoals: oude en jonge cheetah's aaien, zwemmen met krokodillen in een hok, lemur (denk aan king julian van Madagascar) slangen op je schouders en nog wat andere activiteiten. Aangezien het altijd al een droom van mij is geweest om een baby Cheetah te aaien en mee op de foto te gaan, heb ik daarvoor gekozen. Het was echt gaaf!! Deze Cheetah was 4 maanden oud en zoooo cute! We hebben ze mogen aaien en er zijn veel foto's gemaakt. Het was echt een super gaaf moment om nooit meer te vergeten! Daarna hebben we onze weg naar huis langzaam (+-5 uur) gevorderd via ROUTE 62! We zijn onderweg gestopt bij een modern tentje met een Amerikaanse tint voor onze lunch. Ik heb echt 3 fantastische dagen gehad! Can't wait for my 6 days tour!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 19 Juli 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 6782

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 05 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: